وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها در ایام انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این راستا به معاونت آموزشی ماموریت داده شده تا با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها ظرف 10 روز آینده نسبت به تهیه و تدوین دستورالعمل یا شیوه‌نامه برگزاری امتحانات در ایام انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه‌های سراسر کشور اقدام نمایند.

باز انتخابات، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

 

 

کامران دانشجو افزود: تدوین این شیوه‌نامه و دستورالعمل در راستای مشارکت حداکثری دانشجویان و دانشگاهیان در انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد تا دانشجویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های انتخاباتی فرصت ایفای نقش در این مسوولیت بزرگ را داشته باشند ضمن اینکه به امتحانات آنان لطمه‌ای وارد نشود.

دانشجو تصریح کرد: هدف از تدوین این شیوه‌نامه، ایجاد وحدت رویه در بین دانشگاه‌های سراسر کشور برای برگزاری امتحانات در ایام انتخابات ریاست جمهوری بوده تا همه دانشگاه‌ها هماهنگ عمل کرده و برنامه‌های زمانی متفاوتی را اعمال ننمایند.

بدیهی است این دستورالعمل ارتباطی به نحوه فعالیت انتخاباتی دانشجویان و دانشگاهیان ندارد و هیچ دستورالعمل خاصی برای فعالیت انتخاباتی دانشگاه‌ها ابلاغ نمی‌شود و دانشگاه‌ها بر اساس مقررات جاری همانند گذشته فعالیت خود را انجام خواهند داد."